Talanger hos Gure Group, reklambyrån utan kontor söker efter fler uppdrag



HEJ!

Härligt med fredag! Hoppas din vecka varit bra!

Jag har bland annat haft roliga PR uppdrag för Revlon, Braun & Vicks. 
Dagligen möter jag duktiga och energifyllda människor i mitt jobb, som t ex Amelia Adamo som är en härlig kvinna med grymt mycket energi. Peter Siepen pratade jag med härom dagen, hans energi är lika äkta som den bilden han visar upp i media. Inlägget på Instagram är en frukt av PR jobbet jag jobbat med i veckan för Brauns febertermometrar, här No Touch, Peters söta bebis hade ej feber.

Alla mina ca 50-tal handplockade frilansande medarbetare har gjort lite av varje i veckan. 
Ibland är vi ett team, andra ggr jobbar vi var & en med egna uppdrag. Min kollega Karin har t ex själv hjälpt ett spa med design mm & Christer, Anna var ett team som jobbade fram en idé tillsammans med mig: vi var proaktiva med ett företag vi gärna vill hjälpa få fram en bättre känsla av vad företaget strålar ut i media. Fredrik har jobbat med egna kunder och webbsidor. En fotograf har plåtat personal hos ett företag för att få fram rätta känslan som företaget saknat tidigare.

UPPDRAG SÖKES!

Det sägs att en reklambyrå ej ska göra reklam om sig själva, det skulle ju bevisa att man behöver uppdrag. 
Likväl som vilket annat tjänsteföretag som helst, behöver jag och mina medarbetare också få in löpande uppdrag som ska försörja oss. Att reklambyrån ej ska göra reklam, är ett ålderdomligt tankesätt anser jag.


Ibland kan jag tänka, vad skönt det skulle vara att vara anställd där lönekuvertet dimper ner den 25:e, oftast med samma lönenivå som månaden innan & 6 veckors betald semester. Tänker samtidigt, är priviligierad, att få jobba med människor & med det jag tycker om. Att vara egen och kunna möta min son efter skolan varannan vecka, det är kvalitet för mig, på ett annat vis. Mat på bordet är en annan kvalitet, oavsett om vi jobba på en reklambyrå eller på ett mode-/IT-företag som får göra reklam om sig själva, mat underlättar även vårt kreativa jobb:-).

Uppdragen kommer ofta med olika vågor, som under mina 25 år år i reklambranschen, där var det toppar, sen lugnare.
Som egenföretagare i 8 år har jag lärt mig att uppdragen måste flöda in mer jämt, hela tiden, det har uppdragen ej gjort under våren, framskjutna uppdrag och ett lugnare läge hos befintliga kunders jobbvågor. 

Jag söker därför efter fler kommunikationsuppdrag, möjliga kontakter som kan skapa uppdrag till Gure Group, litet som stort:

  • Reklambyråhjälp?

-Har du någon utmaning du behöver hjälp med? Kan vara en liten enkel detalj, som att få till den där texten, som är så kort, men så svår att få till. Eller PPTn som behöver snyggas till. Behövs en ny webbsida, med ny struktur, nya lösningar, texter och bilder, ska referens Case skrivas, som blir "äkta"? Struktur, budskap, design till en App. Eller behöver varumärket förlyttas, ni har vuxit ur er kostym, den kan vi skräddarsy. En mässa kanske ska tas fram, hjälp med budskap, material kring det, digitala lösningar, inbjudningar av föreläsningar i realtid, reklamenheter, filmning och intervjuer av besökare i er monter som kan bli ett fint reklammaterial mm Den grafiska profilen, logotyp, typsnittsval behöver göras om?

  • Upphandling/inköp?

Behöver företaget få bättre styrsel på kostnaderna på allt administrativt material, säljmaterial som än ska vara i tryckt form? Det kan jag samordna och upphandla åt er. Grafiskt fixar vi det som behövs så röda tråden gör sig tydlig där också. 

  • Kontakt som du springer på?  

Känner du någon som har en reklam/kommunikationskontakt som ej är nöjd.  Eller finns det något företag som har en inhouse-byrå som behöver hjälp med något, ta fram nya idéer, hitta rätt leverantörer, vi går in och ur där det behövs. 

  • Tillfällig uthyrning/delaktighet i företags inhouse.

Jag säljer även min tid som projektledare, kommunikatör, tf marknadschef, del av tid eller enl ök. Är kickstarter i sociala medier. Kan vara rådgivare/idégivare i ett projekt. Kan även hjälpa ett företag organisera en inhouse byrå, hjälp med att sätta upp mallstrukturer, låta mina designers sätta grunden till dessa material som ska tas fram. Har bl a gjort det till Office Depot innan sammanslagningen med Svanströms.

  • Det ska vara enkelt att jobb med Gure Group.
  • Vi skapar en effektiv tillvaro tillsammans. 
  • Inga onödiga möten som tar av allas värdefulla tid.
  • Vi jobbar med du önskar, via Drive, Skype, Snapchat, mejl, telefonmöten..
  • Utifrån kundens utmaning plockar jag fram rätt kreativt folk i mitt stora nätverk av briljanta medarbetare som går att lita på.
  • Jag handlar upp det som ska produceras och ser till att rätt leverantörer producerar det vi ska ta fram.
  • Du kan luta dig tillbaka och känna trygghet, tider och budget håller vi.
  • Jag projektleder och håller samman kund/leverantör/medarbetare så målen uppnås.
  • Tider och budget värnar vi om och resultat levereras. 
  • Hög service ger vi våra kunder utan extra overheadkostnader; Gure Group har inget gemensamt kontor, inrett med designade möbler eller anställda.
  • Tack vare det breda kontaktnätet jag har i Gure Group finner vi lösningar till det mesta mina kunder efterfrågar inom kommunikation.

Tack för att jag fick en del av din värdefulla tid.

Dela gärna inlägget, tack för din hjälp!

Ha det bäst i helgen & jag hoppas att vi hörs av på något sätt.

//Carina Gure

0739-282005
carina@guregroup.se

 


Läs mer om Gure Group »