Nyfikenhet till The End



NYFIKENHET.

Nyfikenhet är en psykisk egenskap som ger impuls till utforskande beteende och inlärning. Det är den inre viljan att veta, och därmed inte i sig ett beteende.

Nyfikenhet hänger samman med lusten till nya intryck, och ger när den är okontrollerad ett utforskande beteende. Det uppstår normalt under tider av uttråkning och monotoni för att öka den mentala eller känslomässiga stimulansen.
Källa: Wikipedia

Men hur skapar vi den där nyfikenheten som gör att vi stannar kvar genom hela filmen till The End, oavsett om det är är en företagsfilm, reklamfilm eller en text till en story som ska skrivas. Att samtidigt gifta samman företagets varumärkes fundament, som ska stärka, gör helheten grym.

Det handlar om att skapa en stark story, med inbyggd medvetenhet om vad som triggar nyfikenhet, som gör att mottagaren fastnar, stannar kvar och blir berörd på något vis. Det behöver ej vara skratt, utan det kan vara en känsla som väcks.

Jag frågade på LinkedIn: Om du skulle tänka på en varumärkesfilm som har fått dig att le, vilken skulle det vara? Svar: bl a Baked Beans Heinz, Astronauts. Jag fann själv en till söt story från Baked Beans.
Se länkar nedan.

En annan varm film som jag tycker berör med nyfikenhet, är John Lewis Christmas advert från förra året. Se länken. I år anlitas en Oscar Winning Director. Ska bli spännande att se den filmen.

Om någon behöver hjälp?

När vi jobbar med film sätter jag samman ett passande produktionsteam genom mina samarbetspartners (ur mitt personligt handplockade nätverk om ett 50-tal fristående medarbetare, leverantörer) som kan skapa nyfikenheten. Vi jobbar med story, texter, bild, film, 3D, drönare, fasta bildspel, ljud, klipper och klistrar. 
Aviciis film (under våra cases) har f ö en fotograf i mitt team filmat med drönare i terrräng som var svåråtkomlig. Den storyn gör att jag gärnar tittar till slutet.  Andra medarbetare hos oss filmar för kända resebyråer och plåtar te x Kungen.

Jag projektleder såklart med varm hand film, även reklamkampanjer, tryckta/digitala/animerade produktioner, varumärkesjobb, sociala medier, kampanjer är andra saker vi gör för våra kunder. Vi jobbar även med Digital närvaro tillsammans en börsnoterad briljant leverantör, som har koll på allt från hur företagens webbsida/sociala "avtryck" ser ut, i förhållande till konkurrenters närvaro. Dom gör analyser, hjälper till med synlighet/SEO till Automation, annonsering i sociala medier. 

Inget är för fint eller för fult för oss. Bara himla kul! Välkommen med en liten eller stor fråga.
Hög service ingår och ett gemensamt kontor som belastar med "fast kompetens", utgår.

Vi kan genom vårt arbetssätt, sätta ihop olika team från mitt handplockade nätverk, utifrån kundernas utmaningar.

Just nu tvättar vi t ex  nyhetsbrev som kunder skriver själva och vi gör design på kartonger till ett industriföretags produkter.

Ha en underbar dag!

//Carina, kreativ projektledare/ägare

carina@guregroup.se
0739282005


 


Jamie Lewis Christmas Advert »
Spectacular Animated Heinz’s New Baked Beans Ad »
Baked Beans Astronauts »