Att bibehålla den röda tråden



Uttrycket "den röda tråden" kommer troligvis aldrig gå ur tiden, oavsett nya tekniker, plattformar som kommunikationen verkar inom. Det uttrycket är värdefullt att ha koll på, över tid. "Röda trådens" uttryck möter oss vid många "touch points" med företag: i mejlsignaturen, på bilden som ska visa rätta känslan, i bemötandet med kundjtänst, i texter på webben, i mötet på olika digitala plattformar, appar, vid leverans, i en film, i ett case mm. Alla "touch points" kan stärkas med en tydlig "röd tråd", sprungen ur varumärket. Vilket även behöver ha en tydlighet. Sådant kan vi hjälpa till med, i en enkel process.

Om vi liknar den "röda tråden" med en sytråd, en polyestertråd som är avsedd för att sy i möbeltyger, som tål lite stryk, eller med ett fint garn som enkelt kan repa sig, är skört och kan gå av om man använder det på fel sätt. Vi rekommenderar polyetertrådens styrka där "röda tråden" går igenom det mesta och håller över tid.

Och att använda rätt teknik vid rätt tillfälle kan göra skillnad, på många sätt.

(Med tanke på tråd mm. Jag har t ex aldrig kunnat sticka, i syslöjden lyckades jag få ihop en lovikavante, med ena tummen, lite kortare än den andre. Att virka grytlappar gick utmärkt, upprepningen med det handgreppet fungerade bättre. Rätt teknik gör skillnad. Jag lyckades ändå få 5:a, hur det nu gick till?:-).

Att hantera och bibehålla den "röda tråden" hela vägen, i alla beröringspunkter, kan även vara svårt för stora företag. Alla i företaget behöver få den där tydliga bilden, av vad den "röda tråden" är, vad den betyder just för deras "touch points".
Och att upptäcka "gapet" i tid i den "röda tråden" gör det enklare för företag att fixa till "gapet" så att "röda tråden" inte hinner brista, eller tappa fäste på fler ställen. "Röda tråden" ska ju hålla hela vägen, internt, externt, i mötet med människor, på olika plattformar...

Vi vet att det är svårt, trots att vi har lång och bred erfarenhet av att skapa hållbara "röda trådar", i budskap/texter, i nya fotograferade bilder, i val av bilder, i filmer/cases/kampanjer/säljmaterial/varumärkesjobb, i konsultuppdrag för att öka kundnöjdhet mm.

Vi vet att anställda som ska förmedlar budskap på olika sätt, från företaget ut mot olika "touch points", behöver en tydlig stark "röd tråd", för att skapa starka varumärken.

Att börja smått kan göra stort!

Testa oss:
Ta  t ex den där texten i nyhetsbrevet som ni skriver själva, det kanske ej zynkar med röda tråden, eller känslan blir "sisådär", saknas kanske någon rubrik eller annat...sänd över texten / lättbriefen till oss så tvättar våra briljanta copywriters texten utifrån ert varumärkes värden och känslan ni vill få fram. (Tidsåtgång ca 2-4 h á 1 200 kr exkl moms brukar det hamna på, beror på "omfång/innehåll" hur det ser ut...) 

Varm välkommen!
//Carina Gure, ägare/projektledare
carina@guregroup.se 
0739-282005
(Svarar jag ej, lämna ett meddelande eller mejla mig dina önskemål!)